Copyright © This is our daily life
Design by Dzignine
Wednesday, July 9, 2014

Jak jsem (ne)kupoval konzoli Playstation 4 u společnosti Bontonland, a.s.

Chtěl bych se podělit o zatím silně negativní zkušenost při nákupu herní konzole Playstation 4 v internetovém obchodě společnosti Bontonland, a.s. (www.bontonland.cz) .

V sobotu 5.7.2014 jsem při čtení nějakého článku zahlédl reklamu porovnávače cen Heureka.cz s nabídkou herních konzolí Playstation 4. Už dříve jsem měl nutkání si Playstation 4 koupit, to když byla v akční nabídce nejmenovaného elektra (tehdy kolem asi 9 tisíc korun), ale říkal jsem si, že ještě počkám až bude o něco levnější. Heureka.cz mi zobrazila s nejlepší cenou nabídku internetového obchodu Bontonland.cz a tak jsem klikl na přesměrování do obchodu, kde se mi zobrazila tato nabídka:

Nabídka Playstation 4
Říkám si "Tak to už je dobrá cena, asi dotovaný bundle nebo akční cena ve stylu Slevomatu?". Strčil jsem tedy konzoli do nákupního košíku, vyplnil dodací údaje, zvolil dobírku a objednávku odeslal.

Dobrý den,
děkujeme za objednávku na našem virtuálním obchodě Bontonland.cz. Vaše objednávka číslo ###### byla přijata. Kopii objednávky naleznete v příloze tohoto emailu ve formátu PDF.
V případě, že máte k objednávce jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prosím prostřednictvím emailové adresy operator@bontonland.cz Váš dotaz bude zodpovězen nejbližší pracovní den v době od 8 do 16 hodin.
Přejeme hezký den!
Bontonland.cz
Doklad o koupě

Po krátkém okamžiku mi dorazilo poděkovaní za registraci a následně v další e-mailu s potvrzením objednávky, kde byl v příloze doklad ve formátu PDF. Radostně jsem tedy předpokládal, že brzy budu moci otestovat novou herní konzoli.

Tak asi ještě ne ...


Bohužel radost byla asi předčasná a "FAJN SVĚT" z loga společnosti Bontoland, a.s. asi není až tak fajn, protože mi v pondělí 7.7.2014 v 12:24 dorazil třetí e-mail, tentokrát s poněkud odlišným obsahem (cituji)

Vážený zákazníku,
velice se omlouváme, ale vzhledem k technickým problémům, které se
objevily na  našich stránkách, se zobrazila u Sony Playstation 4 Killzone Shadow Fall (500 GB) špatná cena za kterou Vám zboží bohužel nemůžeme prodat. Vaši objednávku jsme museli stornovat.
V případě, že jste objednávku platil předem, bude přeplatek vrácen zpět na účet.
Ještě jednou se velice omlouváme za komplikace.
Hezký den
Bontonůand.cz

Jelikož jsem více než 10 let provozoval vlastní business a mám zkušenosti v oblasti internetových obchodů, tak vím, že internetový obchod nemůže jen tak stornovat objednávku z jakéhosi podivného důvodu vycucaného z prstu. Vždy musí postupovat podle obchodních podmínek. Objednávka byla odeslána, potvrzená a v souladu se zákonem byla uzavřena závazná kupní smlouva.

Obchodní podmínky ... dle potřeby? 


Následuje otisk obchodních podmínek respektive části "Odstoupení od smlouvy, zrušení objednávky" obchodu Bontonland.cz ze dne 5.7.2014 (tedy ze dne objednávky):

Obchodní podmínky ze dne 5.7.2014

Tyto podmínky byly na webu Bontonland.cz až do poledne 7.7.2014. Avšak po tom co jsem obdržel e-mail o stornu mé objednávky obchod v rychlosti upravil své obchodní podmínky tak, aby bylo možné později "ospravedlnit" storno mé objednávky. Následuje otisk části obchodních podmínek "Odstoupení od smlouvy, zrušení objednávky" po doručení zmíněného storno e-mailu.

Obchodní podmínky ze dne 7.7.2014

Jako mávnutím kouzelného proutku se v podmínkách z ničeho nic objevil odstavec

Prodávající si vymezuje právo na odstoupení:
V případě, že cena zboží nabízeného na eshopu je velmi rozdílná od běžné prodejní ceny tohoto zboží, nebo pokud došlo při přeceňování ceny zboží k očividné chybě (tímto se myslí více jak 40% rozdíl ceny od běžné na trhu) má prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.

Tak něco takového bych od renomovaného internetového obchodu opravdu nečekal.

Naštěstí mám uloženy otisky obrazovky s obchodními podmínkami ze dne objednávky, z pondělního rána a i poslední uvedený po změně. Kdybych si je neudělal, mohl by takto očividný prakticky pokus o podvod zákazníka jinak projít a já bych se nemohl nijak bránit. Takto mám alespoň důkaz a předpokládám, že i Česká obchodní inspekce takovéto chování určitě nebude tolerovat!

Storno? Tak to teda ne!


Na e-mail jsem společnosti Bontonland, a.s. tedy odpověděl, že se stornem objednávky z uvedeného důvodu nesouhlasím a že očekávám z jejich strany splnění smluvně daných podmínek. Tak jako by to udělal každý jiný poctivý obchodník! Smlouva byla uzavřená. Stejně jako my kupující máme a musíme dodržovat určité práva a povinnosti, musí je dodržovat i prodejce!

Zda šlo nebo nešlo o závadu přece zákazníka vůbec nezajímá. Zodpovědná osoba sedí někde ve společnosti Bontonland, tak to později mohou řešit interně. Nechat na to doplatit zákazníka prostě není správné. Proto stále doufám, že Bontonland smlouvu dodrží a produkt doručí. O tom bych samozřejmě dal okamžitě vědět.

Jsme přece lidi


Ostatně i já měl podobnou zkušenost, kdy jsem prodával na nejmenovaném aukčním serveru grafickou kartu s přídavným pasivním chladičem v ceně přes 4.000 Kč se startovací cenou aukce 1.000,- Kč. Aukční server měl výpadek a i když všechny aukce náledně prodloužili o 24 hodin, v přehledu aukcí se u mé aukce zobrazovalo "skončeno" a to i když aukce běžela. Kartu tak vyhrál přihazující z předchozího dne za těch 1.000 Kč. Vymlouval jsem se na technické problémy? ANI NÁHODOU! Kartu jsem zabalil a poslal kupujícímu i když jen samotný chladič měl větší cenu. Kupující z toho byl radostí bez sebe! Takto by se měl dělat férový business.

Našli moji rádcové, našli, našli?


Jsem zvědav jak to dopadne a stále ještě doufám, že se internetový obchod Bontonland.cz umoudří, zatne zuby a objednávku vyřídí a objednané zboží dle smluvních podmínek doručí. Už ani tak nejde o konzoli jako o samotný princip. Pokud jste také zvědaví, sdílejte, komentujte a uvidíme.

0 comments:

Post a Comment